Dag 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 Februari 2018 | Thailand, Bangkok

Na het ontbijt stappen we op de fiets en rijden naar de Allied War Cemetery. Tijdens de aanleg van de Birma-spoorlijn vanaf 1943 zijn er ongeveer 100.000 soldaten omgekomen. Veel engelsen, aussies en ook een groot aantal nederlanders. Velen van hen liggen hier begraven op een keurig verzorgde begraafplaats. Ernaast ligt een verwaarloosde chinese begraafplaats, die slechts één keer per jaar verzorgd wordt i.t.t. de eerstgenoemde die vooral door de australische regering gesubsidieerd wordt.
Hierna fietsen we naat het ernaast gelegen oorlogsmuseum. Indrukwekkend om in beeld en geluid de verschrikkelijke gebeurtenissen van destijds te zien en te horen.
Na dit bezoek relaxen we even in onze homestay en stappen daarna weer op de fiets om de Brige over the River Kwai te bezoeken. Veel toeristen die net als wij over de beroemde brug lppen naar de overkant. Daar bevindt zich nog een prachtige chinese tempel waar we enige tijd rondlopen. We fietsen daarna nog even door de prachtige omgeving van Kanchanaburi.
Het is bloedheet, dus we slaan nog een paar flessen water in en drinken nog wat op her terras bij de brug.
Morgen vertrekken we weer richting Bangkok om daar om 19.30 uur op de nachttrein naar het noorden van Thailand te reizen. Naar Chiang Mai om precies te zijn.
Nu eerst een hapje eten in de stad.

• 04 Februari 2018 - 13:23

Henk:

Indrukwekkend hoor! Goed dat deze plekken veel worden bezocht. Dat de wereld er maar iets van mag leren!
    Plezier verder.

• 04 Februari 2018 - 13:45

Annie En Piet:

Geweldige ervaring geniet er samen van!
    Hartelijke groet

• 04 Februari 2018 - 15:32

Nelleke:

Mooi om te lezen.
    heerlijk dat het jullie lukt zo actief te zijn ondanks de warmte!

• 04 Februari 2018 - 16:13

Corry:

Wat indrukwekkend en interessant om deze plek te bezoeken. Je kunt er over lezen, maar zien is toch een andere ervaring. Het zal wel fijner zijn om te fietsen dan te wandelen al het zo heet is. En ... terugliften met twee jonge Thaise vrouwen Jan?

• 04 Februari 2018 - 16:43

Betty:

Door te fietsen maak je nog een beetje koelte voor jezelf!
    Wat mooi om deze plekken te bezoeken. Van 'horen zeggen' komt het tot ons, maar om er dan zelf rond te lopen, indrukwekkend hoor!
    Goeie reis op weg naar het noorden. Klinkt koeler?????

• 04 Februari 2018 - 19:56

Willemien:

Het met eigen ogen aanschouwen van een begraafplaats met zoveel slachtoffers van dwangarbeid onder erbarmelijke en onmenselijke omstandigheden zal aangrijpend geweest zijn, beelden die je netvlies onbarmhartig binnendringen.
    Wat doen wij mensen elkaar toch aan........!

• 04 Februari 2018 - 21:14

Henk:

Graag sluit ik mij aan bij al die reacties over deze dag waarop je zulke onvergetelijke indrukken op doet. Heel bijzonder.

• 06 Februari 2018 - 18:24

Gerda:

Wat een geweldige verhalen! We genieten er erg van

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Reizen door Thailand en Laos

Onze volgende wereldreis.
Nadat we 2 jaar geleden een maand door Vietnam hebben getrokken gaan we in februari onze volgende trip te maken. En wel naar Thailand en Laos.
We vertrekken op 31 januari en hopen op 2 maart weer terug te zijn in Nederland.
De eerste 2 weken reizen Diny en ik met z'n 2-en en daarna voegt Rosanne zich, vanuit Hanoi, bij ons en vervolgen we onze reis met z'n 3-en.
Globaal hebben we de volgende route gepland. We landen in Bangkok, verblijven daar een paar dagen. Vervolgens naar Kanchanabury ( Birma spoorlijn. Bridge over the River Kwai). Daarna naar het noorden van Thailand. ( Chiang Mai en Chiang Rai). Dan via de Mekong River, middels een 2-daagse boottocht, naar Laos. Daar ontmoeten we in Luang Prabang Rosanne en reizen met z'n 3-en nog een aantal dagen door Laos om vervolgens via Bangkok te vliegen naar het zuiden van Thailand. Op 1 maart vliegt Rosanne vanuit Bangkok terug naar Vietnam en wij de andere kant op naar Schiphol.

Als jullie onze reis willen volgen hoef je geen aktie te ondernemen en krijg je de verslagen via de mail.
Heb je geen behoefte om 4 weken lang "onze spam" in je emailbox te krijgen, even goede vrienden (innen), maar dan graag even een mailtje en verwijder ik je uit de mailing list. Haha.

De vorige reis heb ik uitgebreid elke dag verslag gedaan. Dat heeft me toen veel energie en tijd gekost. Met mijn "dikke" vingers elke avond op een tablet een verslag schrijven was een hele opgave die ik mezelf gesteld had.
Deze reis zal ik (wrschnlk) niet elke dag achter de tablet kruipen, maar hoop jullie wel zoveel mogelijk een indruk te geven van wat we meemaken.
Liefs en hartelijke groeten van ons.