Dag 10 - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Februari 2018 | Thailand, Chiang Khong

Ik heb het al eerder vermeld. Ben je met mij op vakantie, je weet nooit wat je te wachten staat.
We stappen om half 10 in een ouwe gammele bus die ons in 2 uur naar Chiang Khong moet brengen. De bus hangt van duktape en touw aan elkaar. De bus rijdt de stad uit, de deur naast mij staat gewoon open. Volgens mij kan ie niet eens dicht. Na een poosje stopt de bus bij een benzinestation. De chauffeur moet even de aardappelen afgieten. Terwijl hij in het toilet is begint de bus uit zichzelf achteruit te rijden. De plek loopt iets af. Ik spring over de middenconsole van de bus naar de bestuurdersstoel. Onder luid gejuich en applaus breng ik de bus tot stilstand. Er zit geen handrem op, dus hou ik mijn voet op de rem. De chauffeur komt terug. Ik zeg tegen hem dat ie maar op mijn plek moet gaan zitten. Maar lachend laat ie weten dat niet zo'n goed plan te vinden. Diny maakt gauw een foto met mij achter het stuur en daarna rijden we verder. De deur naast mij staat nog steeds open. Even later een klap. Blijkbaar is er wat uit de bus gevallen. Iedereen kijkt elkaar aan en haalt de schouders op. We rijden gewoon door. Veiligheidsriemen? Nooit van gehoord, denk ik.
Ik bied de conductrice ( zij doet de kaartjes) een pepermuntje aan. "We eat in Church",zeg ik. Ze lacht, mij niet begrijpend natuurlijk, maar maakt wel gebruik van mijn aanbod.
Na 2 uur rijden door een prachtig landschap komen we, inderdaad aan in Chiang Khong. We komen een prijs overeen met een tuk-tuk mannetje die ons naar het centrum brengt waar ons hotel, Baan Fu genaamd, staat.
Een echt budgethotel, kleine kamer, maar wel met airco. Goed voor 1nacht. Zacht prijsje: 16 euro!! Pal aan de Mekong rivier. Laos ligt aan de overkant. We eten wat in een eettentje aan de rivier. Daarna zoeken we een plekje in de schaduw om wat te lezen. Ook hier is het boven de 30 graden. Bloedjeheet. Vanavond is het markt in onze straat. Daar zullen we nog wel even langsslenteren.
Maarrrrrrr....vroeg naar bed. Morgen worden we opgepikt om 7.45 uur. Dan naar de grens. Dat wordt een hele administratieve rompslomp, hebben we gehoord. Ik sta niet op de internationale terroristenlijst, Dien ook niet volgens mij, dus dat gaat goed ongetwijfeld goed komen.

  • 10 Februari 2018 - 12:52

    Harry:

    Weer een prachtige ervaring die niet iedereen leuk zal vinden maar achteraf zeker wel.
    Je gaat de dag toch wel afsluiten met een pilsje, want dat mis ik nu in je verslag ha ha.
    Op naar Laos, veel plezier verder.

  • 10 Februari 2018 - 13:08

    Betty:

    Ik ben trots op je Jan!!!!!
    Een leuke avond aan de Mekong rivier en op naar je verhalen uit Laos.

  • 10 Februari 2018 - 14:47

    Rosanne:

    Ha ha, wat een avontuur weer!! Fijn dat jullie in ieder geval weer levend zijn aangekomen op plaats van bestemming! Mijn tas is zo goed als gepakt, nog 1 dagje werken... Ik mag toch hopen dat die temperaturen ook in Laos zo zijn, want ben die kou hier in Hanoi zo langzamerhand wel zat. Veel plezier op de boot! Enne, jullie hebben beide jullie zwemdiploma he?!

  • 10 Februari 2018 - 16:21

    Willemien:

    Wat een alerte reactie Jan, goed gedaan. Inderdaad weer een bijzondere belevenis....en toe reizend naar de piek ervaring die jullie te wachten staat, het in de armen sluiten van Rosanne!

  • 10 Februari 2018 - 19:56

    Klaas En Corrie:

    Wat een prachtige reisverhalen, zo mooi geschreven dat je het helemaal mee kunt beleven: van levensgenieter naar levensredder, van fietsavontuur naar tempelbeleving, van een treinreis naar vervoer in een tuk tuk, van Chang Mai naar Chang Rai... wat genieten jullie van de reis en de bijzondere belevenissen in een heel andere cultuur.
    Nu op Laos en bovenal naar Rosanne, wat zal dat een mooi moment zijn!! Geniet er van saampjes. Liefs van ons.

  • 10 Februari 2018 - 19:57

    Klaas En Corrie:

    Wat een prachtige reisverhalen, zo mooi geschreven dat je het helemaal mee kunt beleven: van levensgenieter naar levensredder, van fietsavontuur naar tempelbeleving, van een treinreis naar vervoer in een tuk tuk, van Chang Mai naar Chang Rai... wat genieten jullie van de reis en de bijzondere belevenissen in een heel andere cultuur.
    Nu op Laos en bovenal naar Rosanne, wat zal dat een mooi moment zijn!! Geniet er van saampjes. Liefs van ons.

  • 10 Februari 2018 - 19:57

    Klaas En Corrie:

    Wat een prachtige reisverhalen, zo mooi geschreven dat je het helemaal mee kunt beleven: van levensgenieter naar levensredder, van fietsavontuur naar tempelbeleving, van een treinreis naar vervoer in een tuk tuk, van Chang Mai naar Chang Rai... wat genieten jullie van de reis en de bijzondere belevenissen in een heel andere cultuur.
    Nu op Laos en bovenal naar Rosanne, wat zal dat een mooi moment zijn!! Geniet er van saampjes. Liefs van ons.

  • 10 Februari 2018 - 19:58

    Klaas En Corrie:

    Drie keer scheepsrecht....

  • 11 Februari 2018 - 11:32

    Beent Keulen:

    In Nederland straks niet op de pont maar op de buurtbus. Daarvoor heb je nu goede referenties. Veel plezier verder. Gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Khong

Reizen door Thailand en Laos

Onze volgende wereldreis.
Nadat we 2 jaar geleden een maand door Vietnam hebben getrokken gaan we in februari onze volgende trip te maken. En wel naar Thailand en Laos.
We vertrekken op 31 januari en hopen op 2 maart weer terug te zijn in Nederland.
De eerste 2 weken reizen Diny en ik met z'n 2-en en daarna voegt Rosanne zich, vanuit Hanoi, bij ons en vervolgen we onze reis met z'n 3-en.
Globaal hebben we de volgende route gepland. We landen in Bangkok, verblijven daar een paar dagen. Vervolgens naar Kanchanabury ( Birma spoorlijn. Bridge over the River Kwai). Daarna naar het noorden van Thailand. ( Chiang Mai en Chiang Rai). Dan via de Mekong River, middels een 2-daagse boottocht, naar Laos. Daar ontmoeten we in Luang Prabang Rosanne en reizen met z'n 3-en nog een aantal dagen door Laos om vervolgens via Bangkok te vliegen naar het zuiden van Thailand. Op 1 maart vliegt Rosanne vanuit Bangkok terug naar Vietnam en wij de andere kant op naar Schiphol.

Als jullie onze reis willen volgen hoef je geen aktie te ondernemen en krijg je de verslagen via de mail.
Heb je geen behoefte om 4 weken lang "onze spam" in je emailbox te krijgen, even goede vrienden (innen), maar dan graag even een mailtje en verwijder ik je uit de mailing list. Haha.

De vorige reis heb ik uitgebreid elke dag verslag gedaan. Dat heeft me toen veel energie en tijd gekost. Met mijn "dikke" vingers elke avond op een tablet een verslag schrijven was een hele opgave die ik mezelf gesteld had.
Deze reis zal ik (wrschnlk) niet elke dag achter de tablet kruipen, maar hoop jullie wel zoveel mogelijk een indruk te geven van wat we meemaken.
Liefs en hartelijke groeten van ons.

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2018

De laatste 2 dagen

02 Maart 2018

De laatste 2 dagen

28 Februari 2018

Dag 28

27 Februari 2018

Dag 27

26 Februari 2018

Dag 26
Jan

Actief sinds 15 Jan. 2018
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 9585

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 02 Maart 2018

Reizen door Thailand en Laos

Landen bezocht: