Dag 14 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 Februari 2018 | Laos, Luang Prabang

Weer word ik vanmorgen door die ene haan gewekt. Het lijkt alsof ie wil zeggen: "Jan, ,eruit want nu is het nog koel". Dus loop ik maar een stukje door de stad die op punt van ontwaken staat.
Na het ontbijt stappen we in mini-van, die ons na een gigantische hobbelrit over de weg, nou ja weg......meer een geitenpad naar de watervallen voert. Ik heb de rit al betaald in het hotel, maar 2 km. voor de toegangspoort van de watervallen stopt het busje en moeten we alvast 20000 kip pp betalen. Dat is 2 euro pp. Blijkt entreegeld te zijn. Ik maak daar een opmerking over en laat weten in ieder geval een ticket te willen hebben."Jaja, bij de ingang", zegt de driver.
Vervolgens kunnen we, alle 13 inzittenden gewoon doorlopen, zonder ticket. Ik blijf even staan totdat de laatste binnen is en zie dat de driver even met de controleur aan de poort een paar woorden wisselt. Waarschijnlijk iets van sam-sam. Zo gaat dat hier. Er kraait geen haan naar. ( misschien alleen die rothaan onder mijn slaapkamerraam). Na afloop spreek ik de manager van ons hotel hierop aan. Hij mompelt eerst iets over korting. Maar na enig aandringen van mijn kant geeft hij toe dat het meer ( lees: altijd) voorkomt en dat er weinig aan te doen is.
Nou denk ik niet en wil dat ook niet dat ik de corruptie in Laos kan aanpakken, maar ik wilde het wel even kwijt.
Het was overigens een geweldige ervaring om helemaal naar boven te klimmen met prachtige uitzichten op de watervallen.
Beneden lopen we tegen een paar jonge knapen aan met wie we in Chiang Mai hebben zitten praten. Wat een leuk toeval. Ze vertellen over hun vervolgplannen, in casu het plan om naar Vietnam te reizen. In verband met Vietnamees nieuwjaar kun je echter gedurende 7 dagen geen visum krijgen bij de autoriteiten. Maar Rosanne kent nog wel iemand in Hanoi die een reisbureautje heeft en die kan het zo regelen. Facebook en email-adressen worden uitgewisseld. Jongens blij, wij blij.
Aan het eind van de middag hobbelen we weer over het geitenpad terug. Weer een prachtige ( en bloedhete) dag.
Morgen vertrekken we uit Luang Prabang. Een tocht van zo'n 3 uur in een busje zal ons dan brengen naar Nong Khiaw. Benieuwd wat we daar zullen beleven.

  • 14 Februari 2018 - 12:26

    Willemien:

    Ach ja, money is the root of all evil. Wij kennen de grote graaiers in onze cultuur en daar zijn het de kleine. Wel weer mooi dat het gedeeld wordt........
    Wat zal het een pracht gezicht zijn geweest om van bovenaf op de watervallen te kijken.

  • 14 Februari 2018 - 12:45

    Betsy:

    Hallo lieve mensen, wat een mooie belevenissen allemaal! Krijgen jullie überhaupt iets mee van de fantastische olympische prestaties van ons volkje?? Zo beleven wij ook van alles.....

  • 14 Februari 2018 - 13:27

    JD:

    Mooie verhalen Jan. Je kan wel schrijver worden.

  • 14 Februari 2018 - 16:26

    Corry:

    Jan, je bent echt op de penning. Ik zou inderdaad maar niet in je eentje de corruptie in Laos aanpakken. Zie het zo: wij hebben het veel beter dan zij; laat hen een meevaller krijgen.
    Goede raad: zorg voor een volle of lege waterfles en geef die haan morgen een klap op zijn kop - succes verzekerd weet ik uit ervaring

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Reizen door Thailand en Laos

Onze volgende wereldreis.
Nadat we 2 jaar geleden een maand door Vietnam hebben getrokken gaan we in februari onze volgende trip te maken. En wel naar Thailand en Laos.
We vertrekken op 31 januari en hopen op 2 maart weer terug te zijn in Nederland.
De eerste 2 weken reizen Diny en ik met z'n 2-en en daarna voegt Rosanne zich, vanuit Hanoi, bij ons en vervolgen we onze reis met z'n 3-en.
Globaal hebben we de volgende route gepland. We landen in Bangkok, verblijven daar een paar dagen. Vervolgens naar Kanchanabury ( Birma spoorlijn. Bridge over the River Kwai). Daarna naar het noorden van Thailand. ( Chiang Mai en Chiang Rai). Dan via de Mekong River, middels een 2-daagse boottocht, naar Laos. Daar ontmoeten we in Luang Prabang Rosanne en reizen met z'n 3-en nog een aantal dagen door Laos om vervolgens via Bangkok te vliegen naar het zuiden van Thailand. Op 1 maart vliegt Rosanne vanuit Bangkok terug naar Vietnam en wij de andere kant op naar Schiphol.

Als jullie onze reis willen volgen hoef je geen aktie te ondernemen en krijg je de verslagen via de mail.
Heb je geen behoefte om 4 weken lang "onze spam" in je emailbox te krijgen, even goede vrienden (innen), maar dan graag even een mailtje en verwijder ik je uit de mailing list. Haha.

De vorige reis heb ik uitgebreid elke dag verslag gedaan. Dat heeft me toen veel energie en tijd gekost. Met mijn "dikke" vingers elke avond op een tablet een verslag schrijven was een hele opgave die ik mezelf gesteld had.
Deze reis zal ik (wrschnlk) niet elke dag achter de tablet kruipen, maar hoop jullie wel zoveel mogelijk een indruk te geven van wat we meemaken.
Liefs en hartelijke groeten van ons.

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2018

De laatste 2 dagen

02 Maart 2018

De laatste 2 dagen

28 Februari 2018

Dag 28

27 Februari 2018

Dag 27

26 Februari 2018

Dag 26
Jan

Actief sinds 15 Jan. 2018
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 9575

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 02 Maart 2018

Reizen door Thailand en Laos

Landen bezocht: