Dag19 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu Dag19 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu

Dag19

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 Februari 2018 | Laos, Luang Prabang

Vandaag dus 2 vluchten van ieder zo'n 2 uur. We vertrekken om 10.00 uur met een tuk-tuk, die we eergisteren al gereserveerd hebben voor een zacht prijsje. Het is altijd afwachten of ie dan ook komt, maar stipt om 10.00 uur staat ie voor ons klaar en brengt ons in 20 minuten naar het piepkleine vliegveld van Luang Prabang. Het weinige Laotiaanse geld, dat we nog over hebben, wisselen we ter plekke in voor thaise baht. Want Laotiaans geld kun je bijna nergens inwisselen. In de 2 uur dat we in het vliegtuig zitten, een klein toestel geschikt voor 80 mensen, moeten we een complete maaltijd incl. koffie met gebak achterover slaan.
Om 18.25 uur, met een uur vertraging, vertrekt het vliegtuig naar Krabi, in het zuiden van Thailand. Ook nu weer aan boord een maaltijd bestaande uit Pad Thai met garnalen. Enige turbulentie onderweg noopt ons om de veiligheidsriemen vast te maken. Als je vliegangst hebt is dit niet fijn. Uiteindelijk blijkt het te vallen. Via een shuttlebus en een motortaxi komen we bezweet en moe aan in ons hotel Pitta House. Even naar de 7-eleven voor een paar biertjes en een zak chips. Morgen eerst weer het stadje verkennen en plannen maken voor de komende 3 dagen.

• 19 Februari 2018 - 17:41

Willemien:

Drie stralende koppies!
    Gelukkig blijkt uiteindelijk te vallen mee te vallen te zijn

• 19 Februari 2018 - 21:33

Marijke:

Zo, toch nog best wel een lange reisdag voor 2 vluchten van 2 uur. Gelukkig viel de turbulentie mee, als ik de leuke foto van jullie drieën zo zie. En bij aankomst was een eettentje zoeken niet meer nodig. Veel plezier in jullie nieuwe omgeving.

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Reizen door Thailand en Laos

Onze volgende wereldreis.
Nadat we 2 jaar geleden een maand door Vietnam hebben getrokken gaan we in februari onze volgende trip te maken. En wel naar Thailand en Laos.
We vertrekken op 31 januari en hopen op 2 maart weer terug te zijn in Nederland.
De eerste 2 weken reizen Diny en ik met z'n 2-en en daarna voegt Rosanne zich, vanuit Hanoi, bij ons en vervolgen we onze reis met z'n 3-en.
Globaal hebben we de volgende route gepland. We landen in Bangkok, verblijven daar een paar dagen. Vervolgens naar Kanchanabury ( Birma spoorlijn. Bridge over the River Kwai). Daarna naar het noorden van Thailand. ( Chiang Mai en Chiang Rai). Dan via de Mekong River, middels een 2-daagse boottocht, naar Laos. Daar ontmoeten we in Luang Prabang Rosanne en reizen met z'n 3-en nog een aantal dagen door Laos om vervolgens via Bangkok te vliegen naar het zuiden van Thailand. Op 1 maart vliegt Rosanne vanuit Bangkok terug naar Vietnam en wij de andere kant op naar Schiphol.

Als jullie onze reis willen volgen hoef je geen aktie te ondernemen en krijg je de verslagen via de mail.
Heb je geen behoefte om 4 weken lang "onze spam" in je emailbox te krijgen, even goede vrienden (innen), maar dan graag even een mailtje en verwijder ik je uit de mailing list. Haha.

De vorige reis heb ik uitgebreid elke dag verslag gedaan. Dat heeft me toen veel energie en tijd gekost. Met mijn "dikke" vingers elke avond op een tablet een verslag schrijven was een hele opgave die ik mezelf gesteld had.
Deze reis zal ik (wrschnlk) niet elke dag achter de tablet kruipen, maar hoop jullie wel zoveel mogelijk een indruk te geven van wat we meemaken.
Liefs en hartelijke groeten van ons.