Dag 28 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu Dag 28 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu

Dag 28

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Februari 2018 | Thailand, Bangkok

Vandaag trekken we Bangkok in. Rosanne wil deze laatste dag in Bangkok wat shoppen. Diny en ik wandelen naar de pier en stappen op één van de vele bootjes die op de grote rivier, de Mae Nam Hao Pbraya, varen en waar je om de 500 meter kunt op-èn afstappen. Een prachtig gezicht hierbij is de werkwijze van de bootsmannen. Ze staan achterop de 30 meter lange boot, terwijl de stuurman voor op de boot in zijn "stuurhut" zit. De bootsman heeft een snerpend scheidsrechterdfluitje in zijn mond, fluit hier bijna continue op en geeft op deze manier de signalen door aan de stuurman: stoppen, achteruit, klaar voor vertrek enz. En dat alles in een razend tempo en een hels kabaal. We willen het Grand Palace bezoeken, de grootste trekpleister van Bangkok. Wat we hier aantreffen kun je rustig massatoerisme noemen. Wat een mensenmenigte en een geschreeuw en een snerpend geluid van goedkope fluitjes, waaraan allerlei mannetjes proberen gezag te ontlenen. Ik loop deze hele maand in hempje (niet steeds hetzelfde hoor) en korte broek. Nu moet ik in lange broek en t-shirt, anders mag ik er niet in. Uit respect voor de koning. Zelfs Diny, in haar lange jurk ( zonder mouwtjes) , mag niet naar binnen. De kraampjes waar je lange broeken kunt kopen zijn talrijk. Maar ik vertik het om 6 euro neer te leggen voor een olifantenbroek en ook nog een t-shirt te kopen. Diny kijkt nog wel even, maar besluit mij te volgen in deze besluitvorming, hetgeen niet vaak voorkomt...
We besluiten dit Thaise "Giethoorn" te verlaten en stappen op de boot naar de overkant. Hier bevindt zich de Wat Arun, een prachtig tempelcomplex, voornamelijk opgebouwd uit porselein. Bloemenmozaïken van Chinees porselein, overgebleven uit de tijd dat de Chinezen hier met hun schepen handel dreven met de Thai.
Een 80 meter hoge Prang torent, adembenemend mooi, boven het complex uit.
Hier is het veel rustiger en mogen we wel naar binnen. (Ik vraag het wel even voordat we een kaartje kopen). We schepen ons, na dit bezoek, weer in op één van de overvolle bootjes.
We kopen wat bananen, ananas en yoghurtjes voor de late lunch op onze kamer. Rosanne komt terug van haar shoppingmoment en denkt nu na over hoe ze alles morgen in het vliegtuig krijgt. Want wij hebben 4 weken geleden ook nog wat kadootjes mee moeten nemen uit Nederland
Wij zijn morgen wat lichter qua bepakking.
We googelen nog even op een mooi galgenmaal voor straks.

• 28 Februari 2018 - 11:40

Harry:

Hoi Jan/Diny/Rosanne,

Laatste stukje van een enerverende reis lijkt me. Geniet nog van de laatste dag samen in Bangkok en goeie reis terug naar de kou hier en voor Rosanne naar Vietnam. Daar zal de overgang niet zo groot zijn denk ik. Een geruststelling het weer lijkt rekening te houden met jullie terugkomst want de heftigste kou is zaterdag voorbij.
    Groetjes
    Harry

• 28 Februari 2018 - 11:43

Marjan Van Maanen.:

Hoi fam. Was weer heel mooi om te lezen, wat een verhalen. Goed gedaan Jan, je kon wel een schrijver zijn. Wij hopen dat jullie galgen maal lekker is. Groetjes. Een een goede reis terug.

• 28 Februari 2018 - 15:24

Betsy:

Goede reis terug allemaal!

• 28 Februari 2018 - 16:59

Corry:

Goede reis terug en heel veel liefs voor Rosanne!

• 28 Februari 2018 - 17:29

Rosanne:

Ook even een berichtje van mij! Bedankt voor de lieve reacties op alle verhalen. Het zit er bijna op en morgen scheiden onze wegen weer. Al ben ik blij dat ik niet terug ga naar die kou in Nederland!
    We hebben een super tijd met elkaar gehad en deze ontvergetelijke reis vanavond in stijl met elkaar afgesloten. Grappig hoe de teva's van mams in de lobby even worden gewisseld door een paar nette sandalen en paps zn hemdje verruild voor een tshirt. Gelukkig mocht hij hier wel net korte broek naar binnen ha ha... Lieve groet van mij aan een ieder die dit leest en wie weet tot een volgende keer!

• 28 Februari 2018 - 18:13

Imke:

Klinkt goed weer allemaal! Mooie afwisseling tussen het rustige en geluidsarme van Thailand en het drukke, toeristische stadsleven. Fijn Roos dat je nog even kon shoppen. Het naderende afscheid zal niet het hoogtepunt van jullie rondreis zijn, maar onvermijdelijk.. Zonder Roos waren jullie niet op dat continent. Hopelijk drukt het geen stempel. Goeie reis voor jullie allen! Safe travels!! Kus en knuffels van ons allen!

• 02 Maart 2018 - 13:31

Annie:

Ik wil jullie een goede terugreis wensen, ben wel een beetje laat, maar toch ook groeten en een knuffel voor Rosanne. Wat een ontzettend leuke reis hebben jullie gemaakt. Jan bedankt voor aller verslagen.

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Reizen door Thailand en Laos

Onze volgende wereldreis.
Nadat we 2 jaar geleden een maand door Vietnam hebben getrokken gaan we in februari onze volgende trip te maken. En wel naar Thailand en Laos.
We vertrekken op 31 januari en hopen op 2 maart weer terug te zijn in Nederland.
De eerste 2 weken reizen Diny en ik met z'n 2-en en daarna voegt Rosanne zich, vanuit Hanoi, bij ons en vervolgen we onze reis met z'n 3-en.
Globaal hebben we de volgende route gepland. We landen in Bangkok, verblijven daar een paar dagen. Vervolgens naar Kanchanabury ( Birma spoorlijn. Bridge over the River Kwai). Daarna naar het noorden van Thailand. ( Chiang Mai en Chiang Rai). Dan via de Mekong River, middels een 2-daagse boottocht, naar Laos. Daar ontmoeten we in Luang Prabang Rosanne en reizen met z'n 3-en nog een aantal dagen door Laos om vervolgens via Bangkok te vliegen naar het zuiden van Thailand. Op 1 maart vliegt Rosanne vanuit Bangkok terug naar Vietnam en wij de andere kant op naar Schiphol.

Als jullie onze reis willen volgen hoef je geen aktie te ondernemen en krijg je de verslagen via de mail.
Heb je geen behoefte om 4 weken lang "onze spam" in je emailbox te krijgen, even goede vrienden (innen), maar dan graag even een mailtje en verwijder ik je uit de mailing list. Haha.

De vorige reis heb ik uitgebreid elke dag verslag gedaan. Dat heeft me toen veel energie en tijd gekost. Met mijn "dikke" vingers elke avond op een tablet een verslag schrijven was een hele opgave die ik mezelf gesteld had.
Deze reis zal ik (wrschnlk) niet elke dag achter de tablet kruipen, maar hoop jullie wel zoveel mogelijk een indruk te geven van wat we meemaken.
Liefs en hartelijke groeten van ons.