De laatste 2 dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu De laatste 2 dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu

De laatste 2 dagen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Maart 2018 | Thailand, Bangkok

Gisteravond hebben we deze onvergetelijke reis min of meer afgesloten in een chique tappasbar in de wijk Sukhumvit. De dames in het lang en ik natuurlijk ook in mijm nette pak....
Wat anders dan op een krukje op de nightmarket. Allebei leuk trouwens.
Vandaag eerst Rosanne uitzwaaien, die vertrekt wat eerder naar Hanoi. En vanavond vertrekken wij om 23.50 uur Bangkoktijd naar Schiphol, met een tussenlanding in Frankfurt.
Maar we moeten om 12.00 uur uitgecheckt zijn in ons hotel. We overleggen met de hotelleiding en we kunnen de bagage in het hotel achterlaten tot zolang we willen.
Na het ontbijt en het inpakken van de spullen wandelen we, nadat we eerst een stukje met de metro gereden hebben, naar het Lumphinipark, een groot groen park midden in Bangkok.
Daar wordt gewandeld, gerend, maar er ligt ook een wielerrondje waar een aantal fietsers gretig gebruik van maakt. We zoeken een bankje in de schaduw, aan het meer wat het binnenste van het park inneemt.
Ineens, wanner we zitten te lezen, zien we een lizard, een soort hagedis van zeker 2 !!! meter uit het water komen. Rosanne heeft net verteld dat daar vorig jaar tientallen van deze joekels van hagedissen verhuisd waren naar andere plekken, omdat ze teveel overlast gaven aan de mensen die het park bezochten.
Toch zien we er in de loop van de ochtend nog een aantal de wal opkruipen. Ééntje zelfs met een harige rat in zijn bek. Diny gaat op de loop voor deze confrontatie wanneer het beest te dichtbij komt.
Rond een uur of 12 gaan we richting vliegveld. Diny en ik stappen uit bij een groot winkelcentrum (terminal 21), een gigantisch winkelcentrum van 6 verdiepingen. Hier is het lekker koel en kan Diny zich helemaal uitleven. Ik hobbel er maar wat achteraan...
Maar voordat we uitstappen nemen we afscheid van Rosanne, die daarna doorgaat naar het vliegveld. Best heftig als je weet dat je elkaar, na zo'n intensieve paar weken, voorlopig niet meer ziet.
We lunchen hier en halen daarna onze spullen op bij het hotel. Het reizen in Bangkok is trouwens, wanneer je het systeem doorhebt, super. Je hebt bussen ( ouwe gammele stinkende dingen), de metro, de bovengrondse skytrain en de Airport Railway Link. De kaartjes kosten haast niets en zeker niet als je bij het loket 'senior' roept. Want dan reis je, vanaf 60 jaar, ook nog eens voor half geld.
Op het vliegveld is het een drukte van jewelste. Ik heb nog nooit zo'n drukte gezien op een vliegveld. Een gekrioel als een vol kippenhok. Toch vinden we een rustig plekje waar we lekker kunnen lezen. Om middernacht vertrekt ons vliegtuig met meer dan 500 mensen aan boord naar Frankfurt. We vliegen weer met Lufthansa en die zorgen er wel voor dat het een feestje is aan boord. Een wijntje, nog een wijntje en dan een prima warme maaltijd, koffie na. Ik heb een irritant mannetje voor me zitten. Die kwakt zijn stoel gelijk in de slaapstand, zodat mijn territorium vanaf dat moment met de helft verminderd is.
Daarna maakt iedereen zich op voor de nacht en wordt het licht gedempt. Diny en ik nemen onze slaappil weer in en ik zak weg in een diepe slaap van zo'n 4 uurtjes. Niet veel maar we zijn toch een mooi eind opgeschoten. Diny heeft de slaap niet kunnen vatten ondanks de wijntjes en de slaappil. Dat zal de komende dagen wel een jetlag tot gevolg hebben.......
Tijdens de vlucht gaan de horloges weer 6 uur terug vanwege het tijdsverschil uiteraard.
Om 03.00 uur zijn we beiden klaar wakker. Nog zo'n 2 uur vliegen tot we in Frankfurt zijn. Op het schermpje zie ik dat we op dit moment op 10 kilometer hoogte vliegen boven Moskou.We zetten een muziekje aan en een koptelefoon op. Diny kiest voor een vioolconcert van de heer Bach, ik voor OK Computer van Radiohead. Deze muziek brengt mij in een licht comatueuze toestand zodat de tijd omvliegt...totdat ik om 3.45 uur opgeschrikt wordt door...das Frühstuck. Zo komt een mens ook nooit tot zijn rust. Maar ik moet zeggen: een topontbijtje met omelet, brood, bratwurst!!, jam en een mix van fruit. Het mannetje voor mij heeft zijn ontbijt nog niet op of hij zet zijn stoel alweer in zijn achteruit. Ik vraag hem vriendelijk of ie zijn stoel weer in de normale stand wil zetten.
In Frankfurt kom ik erachter dat ik de pijpen van mijn afritsbroek in de grote rugzak heb laten zitten, met als gevolg dat ik op het vliegveld aldaar in korte broek loop te paraderen, terwijl sommige mensen zelfs met berenmuts op lopen.
Op Schiphol haal ik de pijpen uit de grote rugzak zodra deze van de band komt. Maar goed ook want het is ietsje kouder in Nederland dan in Thailand. We pakken de trein naar Kampen zuid en worden daar door Imke en Jelte en Jouke opgehaald.
Onze lieve buurtjes hebben deze week de verwarming al opgestookt, dus we komen thuis in een lekker warm huis.
We moeten alle indrukken nog even verwerken, maar we kunnen nu al terugzien op een fantastische reis. Wat hebben we veel gezien en beleefd. Dat wordt nagenieten.
Met name de 2 1/2 week die we met Rosanne hebben opgetrokken hebben we als een cadeau mogen ervaren.
Ik heb voorafgaande aan deze reis gezegd dat ik niet elke dag een verslag zou maken, maar dat voornemen heb ik niet waargemaakt. Ik vond elke dag wel een paar momenten waarop ik een gedeelte van die dag kon beschrijven. Soms in een hobbelige bus waarbij ik al blij was wanneer ik een goeie letter intypte, soms laat in de avond, soms op momenten dat Diny de tablet wilde hebben om te lezen. Van dat schrijven houden we ook een goeie herinnering over om later nog eens, in details, deze reis opnieuw te beleven.
Aan iedereen die met ons "meegereisd" heeft een lieve groet van ons.
Diny, Rosanne en Jan

  • 02 Maart 2018 - 16:49

    Marjan Van Maanen:

    Hallo vakantiegangers. Welkom in het koude kikkerlandje. We hebben genoten van alle verslagen. Maar ook fijn dat jullie weer gezond terug zijn. Groetjes en veel liefs Jan en Marjan.

  • 02 Maart 2018 - 19:16

    G:

    Welkom in Nederland ,genoten van jullie reis verslag,
    veel hebben jullie gezien en beleefd
    Greet

  • 02 Maart 2018 - 19:30

    Willemien:

    Lieve allebei,
    Fijn dat jullie weer thuis zijn en zo genoten hebben van jullie vakantie en dan met name van jullie periode samen met Rosanne.
    Nu even wennen aan het temperatuur en tijdverschil.
    Tot gauw.

  • 02 Maart 2018 - 19:55

    Betty:

    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Met z’n tweetjes, maar vooral ook samen met Rosanne. En wat hebben we genoten van je verslagen, Jan. Welkom in onze koude kikkerlandje. Maar .... dit heeft ook wel weer z’n charme.

  • 03 Maart 2018 - 14:10

    Klaas En Corrie:

    Wat een prachtige verhalen Jan, zo heb je ons dagelijks meegenomen in jullie prachtige reis en in jullie weerzien met Rosanne. Welkom thuis en tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Reizen door Thailand en Laos

Onze volgende wereldreis.
Nadat we 2 jaar geleden een maand door Vietnam hebben getrokken gaan we in februari onze volgende trip te maken. En wel naar Thailand en Laos.
We vertrekken op 31 januari en hopen op 2 maart weer terug te zijn in Nederland.
De eerste 2 weken reizen Diny en ik met z'n 2-en en daarna voegt Rosanne zich, vanuit Hanoi, bij ons en vervolgen we onze reis met z'n 3-en.
Globaal hebben we de volgende route gepland. We landen in Bangkok, verblijven daar een paar dagen. Vervolgens naar Kanchanabury ( Birma spoorlijn. Bridge over the River Kwai). Daarna naar het noorden van Thailand. ( Chiang Mai en Chiang Rai). Dan via de Mekong River, middels een 2-daagse boottocht, naar Laos. Daar ontmoeten we in Luang Prabang Rosanne en reizen met z'n 3-en nog een aantal dagen door Laos om vervolgens via Bangkok te vliegen naar het zuiden van Thailand. Op 1 maart vliegt Rosanne vanuit Bangkok terug naar Vietnam en wij de andere kant op naar Schiphol.

Als jullie onze reis willen volgen hoef je geen aktie te ondernemen en krijg je de verslagen via de mail.
Heb je geen behoefte om 4 weken lang "onze spam" in je emailbox te krijgen, even goede vrienden (innen), maar dan graag even een mailtje en verwijder ik je uit de mailing list. Haha.

De vorige reis heb ik uitgebreid elke dag verslag gedaan. Dat heeft me toen veel energie en tijd gekost. Met mijn "dikke" vingers elke avond op een tablet een verslag schrijven was een hele opgave die ik mezelf gesteld had.
Deze reis zal ik (wrschnlk) niet elke dag achter de tablet kruipen, maar hoop jullie wel zoveel mogelijk een indruk te geven van wat we meemaken.
Liefs en hartelijke groeten van ons.

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2018

De laatste 2 dagen

02 Maart 2018

De laatste 2 dagen

28 Februari 2018

Dag 28

27 Februari 2018

Dag 27

26 Februari 2018

Dag 26
Jan

Actief sinds 15 Jan. 2018
Verslag gelezen: 1434
Totaal aantal bezoekers 9558

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 02 Maart 2018

Reizen door Thailand en Laos

Landen bezocht: