Dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Februari 2018 | Thailand, Bangkok

Als je met ons op vakantie zou gaan, zou dat zeker geen saaie vakantie zijn.
Lees en huiver.
Om 9.00 uur in de metro gestapt. Supermodern. Daar kan Parijs nog een puntje aan zuigen.
Na 14 haltes op de plek aangekomen waar we dachten te moeten zijn. Maar...helaas. Op de site van asio2go stond niet duidelijk dat we bij het busstation moesten zijn. We hadden gereserveerd voor een minivan.
Als de weerlicht een taxi gepakt die ons naar de goede plek bracht. Ook daar weer onduidelijk welke van de 100 minibusjes we moesten hebben. De meeste mensen die we aanspraken waren, volgens mij bij het leren het abc niet verder gekomen dan de B!!
Uiteindelijk, ja hoor. De goeie. Mooie plaatsen in een redelijk in goede staat zijnd vehikel.
Na 3 uur aangekomen in Kanchanaburi. De plaats waar de brug over de River Kwai gebouwd is.
Via een motor met een open laadbak kwamen we bij onze homestay.
Daar werden we door een supervriendelijke vrouw ontvangen. Gelijk een koud drankje als welkom.
Een prachtige complete verdieping kregen we tot onze beschikking. Geweeeeldig.
Voor ons visum naar Laos waren we de pasfoto van Diny kwijtgeraakt.
En moest ze ter plekke een pasfoto laten maken. De eigenaresse bood aan om ons naar de stad te vervoeren in haar Lexus.
Daar een pasfoto laten maken en tevens een nieuwe leesbril voor mij gekocht bij een straatverkoper. 2 euro. Nog goedkoper dan de Kruidvat.
We wilden graag teruglopen naar de Homestay. En ja hoor.....we verdwaalden. Zittend op een stoeprandje en zoekend op google maps hoe we weer thuis konden komen, stopte er een auto met,jawel als in mijn stoutste dromen, 2 prachtige Thaise dames....
'Gett lost?' 'Yep'. 'We bring you home'. En ze brachten ons, weliswaar via een omweg, maar dat vond ik niet erg, terug naar de homestay. Daar stond de huisvrouw verbaasd te kijken toen we uitstapten en moest hartelijk lachen om ons verhaal.
Daarna een eindje gewandeld. Kopje koffie en een smoothie.
Straks een restaurantje opzoeken en lekker in korte broek op het terras een hapje eten.
Hier slapen de rayonhoofden nog.....
Morgen duiken we de geschiedenis in van deze buurt. De fietsen staan klaar.

  • 03 Februari 2018 - 14:28

    Greet:

    Wat beleven jullie veel geweldig,toch fijn dat er altijd mensen zijn die je helpen!!

  • 03 Februari 2018 - 16:53

    Betsy:

    Ik word al moe als ik het lees! Maar ja, nu ben ik op dit moment ook niet in m’n beste doen. Misschien dat dat het is

  • 03 Februari 2018 - 17:10

    Eimie En Gerda:

    Idd zo beleven jullie nog al wat hahaha. Het voordeel is dat jullie heel veel dingen zien en op plaatsen komen waar jullie anders niet geweest zouden zijn. Veel plezier verder, groeten uit Callantsoog. (Niet zo ver vliegen

  • 03 Februari 2018 - 19:08

    Willemien Posthumus:

    De onvoorspelbaarheid van het reizen levert wel hele leuke belevenissen op.
    Daarbij kwamen ook nog jouw stoutste dromen uit, ik denk trouwens niet dat dat gegolden heeft voor de twee Thaise vrouwen......

  • 03 Februari 2018 - 20:25

    Marjan Van Maanen:

    Wat een verhaal. Maar je komt op plekken waar je normaal niet komt. Nog veel plezier. Groetjes

  • 03 Februari 2018 - 22:18

    Gert En Rita:

    Prachtige verhalen. En inderdaad, dit wordt geen saaie vakantie. Jan en Diny, geniet ervan!!!

  • 04 Februari 2018 - 06:56

    Rosanne:

    Ik zie het allemaal zo voor me! Wat een avonturen weer op een dag :-)
    Hoe kwam je erachter dat je bij het busstation moest zijn dan? En daarna nog eens verdwaald... Fijn dat er zulke behulpzame mensen zijn, of niet?!
    Fotootje van de accomodatie?

  • 04 Februari 2018 - 06:57

    Rosanne:

    Ik zie het allemaal zo voor me! Wat een avonturen weer op een dag :-)
    Hoe kwam je erachter dat je bij het busstation moest zijn dan? En daarna nog eens verdwaald... Fijn dat er zulke behulpzame mensen zijn, of niet?!
    Fotootje van de accomodatie?

  • 04 Februari 2018 - 06:57

    Rosanne:

    Ik zie het allemaal zo voor me! Wat een avonturen weer op een dag :-)
    Hoe kwam je erachter dat je bij het busstation moest zijn dan? En daarna nog eens verdwaald... Fijn dat er zulke behulpzame mensen zijn, of niet?!
    Fotootje van de accomodatie?

  • 04 Februari 2018 - 12:24

    Nicoline:

    Jullie beleven daar in 3 dagen meer dan hier in 1jaar! Leest als een spannend boek Jan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Reizen door Thailand en Laos

Onze volgende wereldreis.
Nadat we 2 jaar geleden een maand door Vietnam hebben getrokken gaan we in februari onze volgende trip te maken. En wel naar Thailand en Laos.
We vertrekken op 31 januari en hopen op 2 maart weer terug te zijn in Nederland.
De eerste 2 weken reizen Diny en ik met z'n 2-en en daarna voegt Rosanne zich, vanuit Hanoi, bij ons en vervolgen we onze reis met z'n 3-en.
Globaal hebben we de volgende route gepland. We landen in Bangkok, verblijven daar een paar dagen. Vervolgens naar Kanchanabury ( Birma spoorlijn. Bridge over the River Kwai). Daarna naar het noorden van Thailand. ( Chiang Mai en Chiang Rai). Dan via de Mekong River, middels een 2-daagse boottocht, naar Laos. Daar ontmoeten we in Luang Prabang Rosanne en reizen met z'n 3-en nog een aantal dagen door Laos om vervolgens via Bangkok te vliegen naar het zuiden van Thailand. Op 1 maart vliegt Rosanne vanuit Bangkok terug naar Vietnam en wij de andere kant op naar Schiphol.

Als jullie onze reis willen volgen hoef je geen aktie te ondernemen en krijg je de verslagen via de mail.
Heb je geen behoefte om 4 weken lang "onze spam" in je emailbox te krijgen, even goede vrienden (innen), maar dan graag even een mailtje en verwijder ik je uit de mailing list. Haha.

De vorige reis heb ik uitgebreid elke dag verslag gedaan. Dat heeft me toen veel energie en tijd gekost. Met mijn "dikke" vingers elke avond op een tablet een verslag schrijven was een hele opgave die ik mezelf gesteld had.
Deze reis zal ik (wrschnlk) niet elke dag achter de tablet kruipen, maar hoop jullie wel zoveel mogelijk een indruk te geven van wat we meemaken.
Liefs en hartelijke groeten van ons.

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2018

De laatste 2 dagen

02 Maart 2018

De laatste 2 dagen

28 Februari 2018

Dag 28

27 Februari 2018

Dag 27

26 Februari 2018

Dag 26
Jan

Actief sinds 15 Jan. 2018
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 9615

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 02 Maart 2018

Reizen door Thailand en Laos

Landen bezocht: