Dag 9 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jan Vrieswijk - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Februari 2018 | Thailand, Chiang Mai

Ik ben vroeg wakker. Voorzichtig verlaat ik het appartement en pak één van de fietsen die er staan voor algemeen gebruik van de gasten van het hotel. Ik fiets een uurtje door de stad, kom terug bij het hotel. Zegt de huisbaas dat dat de fiets van de schoonmaakster was. Ik weer.
Na het heerlijke ontbijt, met oa.chinese peer, papaya,ananas en dragon fruit samen met een omeletje, lopen we naar de fietsenmaker waar we gisteren 2 mountainbikes gereserveerd hebben. Wat gezeur over paspoort afgeven fietsen we de brug over naar een blauwe tempel. Een prachtige tempel, fel blauw gekleurd met een vriendelijke Boeddha. Volgens Diny lijkt die op de huisbaas. Wat anders dan die witte porseleinen tempel. Maar smaken verschillen Erik.
Vervolgens fietsen we langs de rivier. In de verte zien we een gigantische witte Boeddha uit het land opsteken. We besluiten hem op te zoeken. Het blijkt een Boeddha te zijn van meer dan 100 meter!!! hoog. Genaamd: Wat Hyua Plakang. Via 220 treden bereiken de voet van deze kolos. Daar aangekomen zien we dat je in die kolos naar boven kunt middels een lift. Diny moet zich aankleden met een paar gewaden. Uit eerbied voor Boeddha. Ik mag gewoon in mijn hempie.
Boven gekomen hebben we een prachtig uitzicht over de omgeving.
Uiteraard met de lift naar beneden. De liftjongens salueren met de hand aan de pet. Een vreemde gewaarwording. Tot onze verbazing kan een ieder die dat wil in het restaurant gratis een maaltijd gebruiken. We worden welkom geheten door een jonge man die ons uitlegt hoe dat in zijn werk gaat. Na zijn verhaal wil hij graag op de foto met ons. Voor zijn verzameling. Hollanders zijn sowieso populair bij de Thais. Ah....Amsterdam, flowers.
We laten ons de maaltijd heerlijk smaken. Wel moeten we, als tegenprestatie, onze eigen spullen afwassen. We doen wat geld in de fooienpot en fietsen verder. Weer een bijzondere ervaring.
We komen weer aan in Chang Rai en drinken een heerlijk bakkie koffie bij één van de bekendere koffieshops, genaamd: Nagnon Coffee Arabica. Chiang Rai staat bekend om z'n heerlijke koffie en dat klopt.
Daarna moet Dien nog even de market over voor een paar witte sokken. Ik pas op de fietsen en zie dat bij één van de kraampjes, waar vers vlees in de zon ligt, iemand staat die met een soort roe, als onze roetpiet in december de vliegen van het vlees mept. Lekker hygiënisch....
We brengen de bikes terug en drinken een bierje bij het hotel. Straks weer de stad in om wat te eten.
Daarna spulletjes pakken want morgen vertrekken we alweer naar onze volgende bestemming, Chiang Khong, zo'n 80 km. verder. Daarmee naderen we Laos.

• 09 Februari 2018 - 22:07

Corry:

Heerlijk hoor; een eind weg fietsen en dan zulke mooie dingen zien . En dan ook nog een gratis maaltijd en leuke ontmoetingen. Maar Jan, dat vlees hoef ik niet.
    Geniet ze verder.

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Reizen door Thailand en Laos

Onze volgende wereldreis.
Nadat we 2 jaar geleden een maand door Vietnam hebben getrokken gaan we in februari onze volgende trip te maken. En wel naar Thailand en Laos.
We vertrekken op 31 januari en hopen op 2 maart weer terug te zijn in Nederland.
De eerste 2 weken reizen Diny en ik met z'n 2-en en daarna voegt Rosanne zich, vanuit Hanoi, bij ons en vervolgen we onze reis met z'n 3-en.
Globaal hebben we de volgende route gepland. We landen in Bangkok, verblijven daar een paar dagen. Vervolgens naar Kanchanabury ( Birma spoorlijn. Bridge over the River Kwai). Daarna naar het noorden van Thailand. ( Chiang Mai en Chiang Rai). Dan via de Mekong River, middels een 2-daagse boottocht, naar Laos. Daar ontmoeten we in Luang Prabang Rosanne en reizen met z'n 3-en nog een aantal dagen door Laos om vervolgens via Bangkok te vliegen naar het zuiden van Thailand. Op 1 maart vliegt Rosanne vanuit Bangkok terug naar Vietnam en wij de andere kant op naar Schiphol.

Als jullie onze reis willen volgen hoef je geen aktie te ondernemen en krijg je de verslagen via de mail.
Heb je geen behoefte om 4 weken lang "onze spam" in je emailbox te krijgen, even goede vrienden (innen), maar dan graag even een mailtje en verwijder ik je uit de mailing list. Haha.

De vorige reis heb ik uitgebreid elke dag verslag gedaan. Dat heeft me toen veel energie en tijd gekost. Met mijn "dikke" vingers elke avond op een tablet een verslag schrijven was een hele opgave die ik mezelf gesteld had.
Deze reis zal ik (wrschnlk) niet elke dag achter de tablet kruipen, maar hoop jullie wel zoveel mogelijk een indruk te geven van wat we meemaken.
Liefs en hartelijke groeten van ons.